اگر اسکلت ساختمان شما از نوع بتنی بوده و ترجیح می‌دهید که از سیستم باربرجانبی قاب خمشی در ساخت آن استفاده کنید، ما با رعایت تمامی ضوابط آئین‌نامه‌ای مرتبط با قاب‌های خمشی بتنی متوسط و ویژه اقدام به بهینه‌سازی سازه شما می‌نماییم. هدف ما ارائه طرحی ایمن و در عین حال اقتصادی و کم هزینه‌تر برای سازندگان محترم می‌باشد. پشتیبانی کامل از آخرین نسخه مباحث 6 و 9 مقررات ملی ساختمان و همچنین آئین نامه 2800 در الگوریتم‌های بهینه سازی ما لحاظ شده است تا سازنده با کمترین دغدغه اقدام به تهیه نقشه‌های خود و دریافت تأییدیه‌های لازم جهت ساخت اسکلت نماید. برخی از کنترل‌هایی که در روند بهینه‌سازی در نظر گرفته می‌شود به صورت ذیل می‌باشد:

  • محاسبه دقیق ضریب زلزله و استخراج زمان تناوب تحلیلی سازه و مقایسه آن با زمان تناوب تجربی در هر مرحله.
  • کنترل درصد مشارکت جرمی.
  • اصلاح سختی پیچشی تیر مطابق روش دقیق و چندین بار سعی و خطا.
  • اعمال محدودیت برای ابعاد تیر و ستون ها با توجه به محدودیت های معماری.
  • خروجی دفترچه محاسبات به صورت اکسل و مقایسه فایل اولیه و فایل بهینه شده در هرمرحله.
  • کنترل نسبت‌های ابعادی مدل بتنی.
  • کنترل محدودیت ابعادی حداکثر ارتفاع تیرها مطابق بندهای 9-20-5-2-1-1-الف و 9-20-6-2-1-1-الف مبحث نهم مقرارت ملی ساختمان.
  • کنترل حداقل ارتفاع تیرها برای کنترل خیز مطابق بند 9-11-2-6.
  • کنترل نامنظمی پیچشی سازه مطابق استاندارد 2800.
  • کنترل دریفت سازه با توجه به شرایط نامنظمی پیچشی سازه و همچنین در نظر گرفتن بند 3-6 آیین نامه 2800. ضوابط دریفت برای ساختمان‌های با اهمیت خیلی زیاد نیز رعایت می‌شود.
  • کنترل حداقل و حداکثر درصد آرماتور ستون‌ها و همچنین رعایت محدودیت‌های فواصل آرماتورگذاری مطابق با مبحث نهم مقررات ملی ساختمان و نوع سیستم باربر جانبی.
  • کنترل شاخص پایداری مطابق با بند 3-6 آیین نامه 2800 و همچنین در نظر گرفتن رابطه 3-13.
  • کنترل مقادیر آرماتورها و ابعاد ستون‌های بالا و پایین یک گره و همچنین کنترل تعداد آرماتورهای هر وجه ستون بالا و پایین.
  • کنترل هم ارتفاع بودن تیرها در اتصالات با توجه به هم راستا بودن تیرهای متناظر (اجرایی).
  • کنترل ضابطه تیر ضعیف – ستون قوی.
  • کنترل برش چشمه اتصال (Joint Shear).
  • کنترل حداکثر درصد آرماتورهای طولی بالا و پایین تیر به دلیل عدم تراکم میلگردها (اجرایی).
  • کنترل سایر محدودیت های ابعادی المان‌های تیر و ستون مطابق بندهای 9-20-5 و 9-20-6 مبحث نهم مقررات ملی ساختمان براساس نوع سیستم باربر جانبی.
  • همپایه سازی برش پایه به همراه ضریب اصلاح در هر مرحله.
  • محدود کردن تغییر مکان طبقات برای در نظر گرفتن درز انقطاع ساختمان های بالای 8 طبقه.
  • برآورد هزینه میلگرد، بتن و قالب‌بندی تیرها و ستون‌ها.
  • کنترل حداقل و حداکثر آرماتورهای ستون با توجه به شکل پذیری سازه.
  • محدود کردن برش ستون‌ها به دلیل عدم تراکم خاموت‌ها (اجرایی).
  • محدود کردن برش و مجموع برش و پیچش تیرها به دلیل عدم تراکم میلگرد و خاموت‌ها (اجرایی).
  • در صورت نیاز مضرب 10 کردن ارتفاع قالب تیرها باتوجه به محدودیت برخی پیمانکاران (اجرایی).
  • کنترل ابعادی تیر و ستون در اتصالات مطابق بند 9-20-5-2-1-1-پ مبحث نهم مقررات ملی ساختمان.
  • اصلاح جرم و وزن تیرها با توجه به ضخامت سقف به صورت دقیق.
  • اصلاح و اعمال کاهش سختی تیرها و ستون‌ها در صورت نیاز.
  • بهینه سازی آرماتورهای ستون با قابلیت تفاوت بین آرماتورهای گوشه و لبه و چیدمان میلگرد برای حداقل کردن خاموت مصرفی.

در صورت تمایل می‌توانید در صفحه اصلی سایت اقدام به بارگزاری مدارک خود و یا تماس برای دریافت مشاوره رایگان نمائید.

WhatsApp Me!